søndag 8. juli 2007

Borte bra men hjemme best!

Deilig å være hjemme!!
Vi kom hjem igår - kjempedeilig!! Jeg ble kjempeglad når jeg fikk se han pappa - trur at han ble nesten like glad, for han hoppet og logret litt med kroppen sin han med :) Pappa kan være litt tullete ibland, men jeg liker han veldig godt jeg.. :) Etter at vi hadde gått kveldsturen, så satte vi oss å så på tv. Dvs jeg låg som en prinsesse og tok opp halve sofaen. Men pappa syntes at det var deilig å ha meg hjemme igjen, så det gjorde ikke noe. Jeg trur at jeg skal reise bort litt oftere, for jeg har fått gjort mye rart idag som jeg egentlig ikke får gjøre til vanlig. Har fått ekstra god mat og grisehale til dessert og! :) Sånn er det når man er savnet ja... :)
Det er sol og varmt også her hjemme - lurer på hvis det aldrig skal blir litt regn jeg? Mamma har vannet plenen og blomstrene idag - og bilen! Stakkars bil sier jeg no bare.. Den fikk virkelig gjennomgå. Men nå er den ren og pen, og mamma sier at jeg skal bare fortsette å sitte i bagasjerommet heretter, for det blir så skjettent etter meg. Pøh! Akkurat som om at ikke hun skjettner ut bilen da.. Hmfr! Jeg holdt meg no like så godt inne mens hun holdt på å støvsugde og vasket - hvem vet? Kanskje hun plutselig hadde kommet på at hun sku gjøre det samme med meg?! Mamma gjør mange rare ting av og til, så man vet jo egentlig aldrig.. Hun bruker å dusje meg av og til. Det liker jeg ikke. Men jeg står stille slik at hun blir fortest mulig ferdig. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke bare heller kan gå tur med meg slik at jeg får badet i vannet istedet? Det er jo mye artigere enn å dusje.. Mamma bruker å dusje seg selv hver morgen. Stakkars mamma.
Benjamin og Maja har dratt på ferie nå med sin pappa og hans fru. De sku til Finland. Der har jeg aldrig vært. Mamma sier at man må ha noe som heter rabiesvaksinasjon for å komme inn der. Eller egentlig mest for å komme ut derfra igjen. Jeg har ikke det. Jeg har bare vanlig vaksinasjon sier mamma. Til høsten skal jeg få en til sprøyte med vaksin.. Man må få det en gang i året. Da skal vetrinæren også ta rønkenbilde på hoftene og albuene mine. Jeg vet egentlig ikke hvorfor, men mamma sier at det er fordi at de skal se hvis jeg har en sykdom. Jeg trur ikke at jeg har det. Vi får vel se hva de vetrinærene finner ut :)
Oj! Holdt på å glemme å fortelle at min ordentlige bror (hundebror) Pomba ble nr 3 i NM i jakt for juniorer her forrige helg! Bare 4 poeng bak vinneren!! Han er kjempeflink! Han har gått på jaktkurs å greiier. Mamma sier at hun godt kunne tenkt seg å gått på et sånt kurs med meg og, men vi får vel se. Jeg synes i grunn at det er veldig artig å spore, så jeg vet ikke hvis jeg gidder å gå noe jaktkurs. Men mamma sier at man og får lov til å hente dummyene ute i skogen og i vannet, og det høres jo artig ut. Jeg er veldig flink til å svømme å hente alle baller og pinner som mamma og pappa bruker å kaste i vannet, slik at jeg hadde helt sikkert kunna hentet de derre dummyene og. Hva det no er for noe..

Ingen kommentarer: