fredag 21. mars 2008

Vi har vært på hytta!

Idag har vi vært på hytta til Maja og Thea :-)
Den ligger på Altavannet, kjempefin plass. Vi kunne være løs ute, og storkoset oss!!


Thea sitter her på fanget til henne og Majas mamma Tone.
Jeg fikk også sitte under pleddet, men det var bare når vi kjørte skuter. Jeg synes forresten at det er veldig skummelt å sitte på sleden å kjøre skuter, enda jeg fikk sitte på fanget til mamma.. Når vi kom frem til Altavannet så kom Harald (pappaen til Maja og Thea) og hentet oss med skuter. Han såg ikke klok ut! Kjempestort hode hadde han! Jeg syntes at han var veldig ekkel da så måtte bjeffe på han - har aldrig sett han så rar før! Men etter litt tid så fann jeg jo ut at det var Harald da, så det var jo greit likevel.. :-) Så bar det da opp på denne skuterkjelken, der jeg måtte sitte sammen med mamma og pappa mens Mia og Karianne stod på ski bak, og Harald kjørte. Jeg syntes at det var kjempeekkelt! Var egentlig veldig redd, men prøvde å se litt verdensvant ut likevel..

Senere på dagen så sku vi kjøre en til tur med skuteren. Jeg, mamma, Mia, Karianne og Thea fikk sitte på sleden da, mens Harald, Tone og Maja satt på skutern. Pappa fikk kjøre egen skuter. Det gikk mye fortere denne gangen, og jeg måtte sitte LENGE. Var kjemperedd og skalv litt. Når vi endelig stoppet og jeg fikk hoppe av, så måtte jeg tisse i en gang, og så var jeg kjemperar i bakparten - nesten som om at jeg ikke hadde balanse - mamma sier at det sikkert var fordi jeg var så spent.. Egentlig så var det mest fordi at jeg hadde vært så tissnødig og måtte holdt meg i alle humper og bakker, men.. Det gikk no i hvertfall fort over bare jeg fikk rørt meg litt, og etter en liten hvilepause så måtte vi pent opp på kjelken igjen for å kjøre videre. Jeg satt mye roligere den gangen, skalv ikke noe uten la meg ganske fort ned å slappet av. Det var jo tross alt tredje gangen jeg kjørt skuter, så begynner å bli vant. Men jeg vet no ikke helt hvis det er min favorittting å gjøre her i verden akkurat.. :-S Mamma mener at jeg bare må kjøre litt til så sitter jeg like pent og pyntelig som Maja og Thea :-) Og jeg er jo ikke så redd at jeg nekter å hoppe opp på kjelken da. Jeg gjør jo det da, siden mamma sier at jeg skal det, men artig å kjøre skuter? Vel... :-)


Her står jeg står og ser etter noen folk som går på ski langt borte, mens Maja bader seg i snøen.


Vi hadde det skikkelig deilig og lekte masse. Fann både ball, leke og masse pinner vi lekte oss med :-)

Ingen kommentarer: