lørdag 15. mars 2008

Flinke meg!

Det ble tur til stallet igår likevel, men så pass seint at det var mørkt ute. Så det ble ikke noen tur i skogen - jeg som gledet meg sånn! Jeg gleder meg masse når vi skal til stallet :-) Passer godt på å følge etter mamma som en skygge når hun begynner å kle på seg, bare sånn at hun ikke plutselig glemmer meg bort. Det skjer faktisk at hun glemmer å ta meg med?!? Av og til med vilje til og med!!! Hmfr! Slemt gjort synes jeg. Jeg liker jo kjempegodt å være i stallet jo!!


Her er jeg og Shira og Tinka (bildet er tatt på torsdagen). Jeg synes at de er kjempeskumle og er i grunn redd for de, så demper så godt jeg kan.. Men fikk faktisk lekt litt med Tinka (den svarte) igår kveld, så trur at de snart synes at det er greit at jeg er der :-) Jeg er jo faktisk bare kjempesnill! :-)

Men men.. Fikk no være med igårkveld jeg, og mens Maja red Charlie på ridebanen, så trente jeg og mamma litt :-) Og jeg gikk 40 meter fri ved fot - kjempeflott!! Hele langsiden på banen gikk jeg!! Mamma ble kjempeglad, og jeg fikk masse godteri og hurra og ståhej! Fikk også masse godteri når jeg hoppet opp med frampotene på gjerdet som går rundt ridebanen. Mennesker er så lett å lure assa!! :-) Er kjempelett til å få de til å gi en godteri, man bare prøver litt forskjellige ting, og vips! klikk - godbit :-) Til og med Charlie lærte seg det mens Maja stod og varmet bittet hans. Bare han tok med snuten på Majas hånd der hun hadde bittet, så sa det klikk og vips fikk han knekkebrød av mamma :-) Jeg syntes egentlig at det var litt urettferdig, før jeg prøvde jo masse ting jeg og, men jeg fikk nesten ikke noen godterier da. Enda jeg elsker jo knekkebrød jeg med!! ja ja. Når vi var på ridebanen så fikk jo bare jeg godteri da - enda også Charlie var flink :-)

Maja ramlet forresten av Charlie igår. De sku galoppere, og jeg tenkte bare at jeg sku springe litt ilag med de så som jeg bruker, og så fann jeg ut at det er jo på venstre side jeg skal være, så sprang no bare rett forran Charlie jeg. Charlie er jo veldig flink til å passe på at han ikke trør på meg, så han bråstoppet og svingte for å unngå meg, og det var ikke Maja helt forberedt på.. :-S Men hun hang kvar helt tils han stod helt i ro (han stoppet jo fort opp når han kjente at hun var på tur av da - han er faktisk veldig snill), så det ble mest en plopp! ned på bakken. Jeg sprang selvfølgelig frem til henne i en gang, siden jeg trudde at det var en ny lek vi holdt på med :-) Det var ikke det, men jeg er helt overbevist om at det hjalp med noen våte kysser fra meg i ansiktet likevel :-)

Ingen kommentarer: