søndag 2. mars 2008

Gjesp..

Trur jeg gjør som mamma og går å legger meg snart. Har vært en innholdsrik dag idag, og føler meg rimelig klar for sengen :-)

Først så gikk jeg og mamma en lita tur i morges. Tidlig om morran var det, og siden det verken var folk eller kjøretøy ute så tidlig en søndagsmorgen så fikk jeg gå løs hele veien. Ikke for at det er noe stort problem akkurat, følger som regel godt med mamma uansett jeg. Ihvertfall så lenge som det ikke kommer andre hunder som jeg bare må hilse på .-)

Etter at mamma hadde bakt boller og vi spist frokost, så dro vi til Charlie. Jeg fikk være med idag igjen - deilig!! :-) Idag red vi lengre enn igår, og mere trav og galopp, så både jeg og Charlie var svett etter turen.. Mamma derimot, gjorde jo ikke noe annet enn å sitte på ryggen til Charlie og plystre å kose seg, så hun såg ikke akkurat sliten ut etter turen.. Det sku ha vært hun som sprang i dypsnø en time!

Etter vi var ferdig i stallet, så dro vi rett på klikkertrening. Jeg og mamma går jo klikkerkurs, og jeg må si at mamma virkelig trenger treningen... Hun er helt rar assa - man sku tru at hun hadde drukket som hun vingler omkring! Jeg prøver mitt beste for å holde kontakt og gå pent, men hun er jo helt på snøret... :-S Ja ja. Kanskje hun lærer seg etterhvert. Men hvor vanskelig kan det være å gå normalt samt huske å starte med høyre fot hver gang?!? :-) Dett ligger forøvrig en liten filmsnutt her http://www.youtube.com/watch?v=zg7ROSBvYi8&eurl=http://www.terrierprat.com/forum/viewtopic.php?f=67&t=492 som beviser akkurat hva jeg sier :-)

Vi trente også litt target. Mamma sa at jeg ikke kunne det, så jeg tenkte no bare at jeg sku vise hvem som ikke kunne hva her.. Så jeg oppførte meg eksemplarisk og trødde på den matta masse ganger :-) Var bare et par ganger som jeg prøvde å ta den opp med munnen, men det var bare fordi jeg glemte meg av.. :-) Kjempeflink var jeg, og mamma hadde hakeslepp helt ned til anklene! Pøh! Påstå at jeg ikke kan target du liksom.. Hmrf..

Trente så vidt også litt apport, vi skal trene mer på det neste gang sa Gunn-Anita - det blir gøy det! :-) Jeg liker apportering. Jeg er jo tross alt en retriever.. :-)

Ingen kommentarer: