tirsdag 25. mars 2008

Fanny på boks:-)

Idag har vi trent jeg og mamma. Kun inne, og kun en liten stund, men jeg var flink likevel :-) Først så trente vi utgangsstilling. Det er jeg flink til. Så hentet mamma apportbukken, og jeg fikk holde den. Var kjempeflink, og kastet nesten ikke noe på den idag :-) Kun et par ganger, men da tok mamma den ifra meg i en gang, så da sluttet jeg med det :-) Etter en liten stund med å ta apportbukken mens jeg fortsatt satt i utgangsstilling, så sku vi prøve fra front. Jeg satt forran mamma, hun gav meg apportbukken, og jeg svingte såå stilig inn på siden!! :-) Jeg var tydeligvis kjempeflink, for mamma sa "Flinke jenta!!" og så fikk jeg maaaaange godbiter fra handen til mamma. Kanskje 10 stk! Minst!! Etter et par slike flotte "komme-inn-med-apporten-fra-front-til-utgangsstilling" så tok mamma et av sine kvantesprang. Satt meg igjen, gikk å la apportbukken 3 m bort, kom tilbake til meg og jeg sprang å hentet den. Kom tilbake på plass i en gang, men denne gangen på "svenske-måten" som noen kaller det. Fikk masse pølse da og!! :-) Er jeg ikke flink til å lure mamma å gi meg godteri? Jeg gjør bare det jeg liker og kan best; dvs å hente ting samt å komme i utgangsstilling, og vips! Masse pølse på meg!!! :-)

Etter litt apporttrening så var vi egentlig ferdige. Men så kom mamma på at vi sku prøve å snu oppned på en plastikkboks. Jeg stod jo så fint på bøtta i stallen, så hun sku bare sjekke hvis jeg kunne stå på en boks og.. Og det kunne jeg selvfølgelig :-) Opp til mange ganger!! :-) Helt selv!! :-) Maja dokumenterte det hele, og her kommer bildebeviset :-)


Først 2 poter. Det tok meg omtrent 2 sekunder før jeg var oppe med de. Ok da. 5 sek. Max! Snuset på boksen først, og steg jeg opp :-)


3 poter er lite verre. Boksen rører seg, og den er jo ikke så veldig bred.. Men skjønte jo relativt fort at det tydeligvis ikke var nok med 2 poter, så den 3 kom kjapt etter :-)


Den siste poten var verst, men fikk jo trent litt 2 av og 2 på noen ganger og :-) Fikk ikke noe pølse for det da siden mamma mente at det ikke var det hun ville ha, så tilslutt så måtte jeg no bare se hvis jeg ikke klarte å være igjen med alle poter oppå, og hvis det var det hun ville...


Og det var det! Jammen fikk jeg ikke masse godteri - hurra!! :-) Jeg satt til og med oppe på den :-) Er jeg ikke flink da!?!? Mamma synes i hvertfall det :-)


Etter jeg hadde stått med alle poter på boksen, så snudde mamma den. Jeg skjønte jo kjapt at det lønnet seg å være i nærheten av boksen da, så 2 poter oppi - det klarte jeg lett :-)


Når man er en kanskje ikke alt for tynn labrador, så kan det være vanskelig å få alle poter oppi en boks, enda det var en rimelig stor boks.. Men 3 poter kom no i, og ble værendes, etter litt prøving og feiling :-) Nytter jo ikke å gå av/ur den boksen, så mye har jeg jo skjønt..


Og etter mye strev så fikk jeg faktisk plass til alle poter oppi den og :-) Mamma ble selvfølgelig hysterisk glad : "Flinke jenta!! (*gir masse godbiter*) Har du tatt bilde Maja? Fikk du bilde?!?" Maja fikk jo selvfølgelig ikke tatt bilde den første gangen da, og heller ikke gangen etter det - jeg stod kanskje litt lite kort tid, og kameraen hengte seg vist nok opp.. Men 3 gangen så stod jeg no bare igjen der :-) var jo i grunn greit å stå der da - masse klikk og masse godbiter :-) Og så måtte jeg jo bare stå litt slik at Maja fikk bilde av det og da.. :-)

Jepp, sånn gikk dagens trening :-) Jeg må si meg fornøyd etter å ha spist 2 grillpølser og en tjukkpølse + litt kjøpegodteri :-) Mamma var veldig stolt av meg og da, og det er klart, det hjelper jo på det med :-)

2 kommentarer:

Iris sa...

Så flinke dere er!
Kanskje jeg må prøve å klikke Pelle i ei eske? Nå har vi to blogger vi besøker, der hunder er klikket inn i kasser, så da må jo Pelle og klare det, eller?

Anonym sa...

Pelle klarer det galant :-)
Jeg fikk jo ganske stor boks til å begynne med, men mamma sier at jeg minsann skal lære meg å stå i mindre bokser da.. :-) Så lenge som jeg får godteri så skal jeg vel se hva jeg får til.. :-)