mandag 9. juni 2008

Spor, spor og atter spor..

Vi trener ikke mye for tiden, men mamma har blitt litt flink til å trene spor med meg ihvertfall :-) Hver søndag så har vi trening sammen med Bardu Hund-gjengen, og det er jo bra :-) I går så var vi på Bones. Det var varmt og sol ute, og veldig tørt i marken (har vært knallvær her i flere dager nå!). Jeg fikk gå 3 spor - først et godbitspor med 2 vinkler og ball tilslutt. Jeg spiste de 2 første godbitene så gikk jeg bare videre.. Surret litt ved første vinklel, men løste det helt fint alene. Fann ballen helt til slutt :-) Spor nr 2 gikk jeg med Maja. Hun hadde da lagt ut et nytt godbitspor, men kun rett frem denne gangen. Jeg spiste de første også her, sen så gikk jeg over resten tils jeg kom til slutten. Maja fikk gå bak meg i lina - hun syntes det var kjempeartig :-) Er jo ikke så rart det. Jeg er jo kjempeflink!

Siste sporet vi gikk var ca 400 m, med 4 vinkler og 4 pinner. Jeg fann alle pinnene og plukket de, gikk alle vinklene og oppførte meg egentlig ganske bra, så mamma var storfornøyd :-) Kun 1 plass jeg dro litt ut. Men det skjønte mamma at jeg kom til å gjøre. Det var ved et kratt som vi gikk forbi. Når mamma hadde lagt ut sporet så låg det nemmelig en ripa der og trykket, som fløy opp akkurat når mamma var ved siden av den. Mamma ble kjemperedd! Jeg måtte jo selvfølgelig snuse skikkelig der den hadde legat da, men når jeg hadde gjort det, så tok jeg opp sporet helt fint igjen :-)

Ingen kommentarer: