søndag 29. juni 2008

Spor med Thea og Maja :-)

Igår så gikk jeg og Thea og Maja spor!
Mamma hadde lagt ut blodspor til meg og Thea dagen før, og så etterpå gikk vi alle 3 vanlig spor. Mamma er ikke helt sikker på hvor heldig det er å blande to ulike sportyper samme dagen da men.. Gikk no fint! :-)

Først ut var Thea.
Hun hadde aldrig gått spor før, og syntes i grunn at blodspor var litt ekkelt.. Hun var litt skeptisk til lukten, men ikke mer enn at nyskjerrigheten tok overhånd og hun sporet helt til slutt :-)

Thea, litt nølende..

Så gikk jeg blodspor.
Jeg vimset litt etter vinkelen, men når jeg så kom på rett spor igjen, så gikk det bra. Etter blodsporet så gikk jeg menneskespor - dette var og 1 døgn gammelt! Mamma hadde lagt det ut bare for gøy, for å se hvis jeg i det hele tatt var interessert. Hva tar hun meg for egentlig??!! Jeg har da vel nese!! Gikk det sporet fint det og - hadde litt lyst en annen vei i begynnelsen, men det var bare fordi jeg ikke helt fått teften av mammas spor. Når eg fann det, så gikk jeg kjempe bra en stund, så rotet jeg litt akkurat på midten, for å så kommer meg igjen på slutten. Fann kongen gjorde jeg :-) Men vet du hva?!! Den satt fast i treet!! Hmfr!! Jeg fikk jo ikke hentet den til mamma da.. Heldigvis så hadde mamma ball i lomma, slik at hun kastet den istedet, og jeg kom tilbake med den..


først så må man kle på seg..

...så finner man sporstart..



..og så er det bare å bruke nesen og gå :-)


Etter jeg hadde gått de 2 sporene, så gikk vi 2 menneskespor med Thea og Maja. Begge 2 gikk kjempebra! Demmers mamma var litt forbauset - jeg skjønner da ikke hvorfor. Vi hunder har jo mye bedre luktesans enn mennesker.. Vi finner det meste vi! :-)

Flinke Maja finner frem :-)

Ingen kommentarer: