tirsdag 17. juni 2008

Blodspor

Idag har jeg gått blodspor.
Mamma la det ut igår, slik at det hadde legat i 24 tim. Men det var ikke noe problem. Var lett å spore likevel :-)

Siden det er første gang jeg går blodspor, så hadde mamma gjort det rimelig enkelt. Kun 50 m langt, og en slakk bue til slutt, der jeg fann kongen min. Mamma hadde ikke noen skank å ha til slutt, slik at jeg fikk en kong istedet. Men det funket jo det og! :-)

De første 20-30 m sporet jeg kjempebra. Gikk med snuten i bakken hele tiden, og i meget behagelig tempo sa mamma. Men så ble jeg litt redd.. Mamma vet ikke helt av hva, men jeg syntes at det ble litt skummelt helt plutselig, slik at jeg stoppet opp og ventet på mamma. Hun stoppet hun med, så da gikk jeg like så tilbake til henne. Mamma satte meg på sporet igjen, og jeg måtte no tilslutt bare gå videre da, men skal jammen si deg at jeg var klar til å stikke, i tilfelle det stod en bjørn der på andre siden haugen!! Mamma måtte gå rett bak meg før at jeg sku tørre å spore videre, men når hun no gjorde det, så fann jeg jo da kongen etter litt likevel, så da ble det jubel og lek, og masse godis til slutt :-)

Mamma skjønner ikke helt hva det var jeg ble så redd for, før slik hadde hun aldrig sett meg før. Men jeg har jo da aldri gått blodspor før heller da! Hadde jeg vist i en gang at det var en kong til slutt, og ikke en skadeskutt bjørn, så hadde jeg jo selvfølgelig ikke tullet sånn. Men hvordan sku jeg vite det?!!? Vet jo det til neste gang da.. Ja ja. Mamma synes no at jeg var kjempeflink, og jeg var jo det :-) Men neste gang så kommer mamma til å bruke mindre blod sa hun, for hun hadde brukt masse blod denne gangen slik at jeg sku skjønne hva jeg sku gå etter. Det gjorde jeg jo lett da. Var jo kjempe masse lukt der, så det var jo ikke så vanskelig :-) Skal prøve å huske at det bare er en kong til slutt og neste gang, slik at jeg ikke plutselig blir så redd :-) Mamma er litt rar da, for hun synes bare at det var kjempeinteressant at jeg oppførte meg slik som jeg gjorde, for sånn har jeg aldrig oppført meg tidligere... Jeg er jo tøffere enn toget jo!

Ingen kommentarer: