søndag 18. mai 2008

Trening idag

Idag har jeg vært sammen med bruksrekruttvennene mine og trent :-)
Vi trente der Senja Hundeklubb bruker å trene. Ikke akkurat på plassen demmers der de har klubbhuset da, fordi der var det fortsatt litt snø, men på en plass ved en skytebane. Eller. Det var kanskje egentlig noen glattkjøringsbane/trafikksenter eller noe sånt, men det igjen lå rett ved en skytebane :-)


Dette er et bilde mamma fikk av Eva Liz - mammaen til Loke - fra forrige samling. Det er tatt når jeg er ute å leker. Er jeg ikke pen da? :-)

Vi gikk igjennom alle momentene i lydighet klasse D.
Jeg låg ca 30-40 sek i felles dekk, sen syntes jeg at det var dags å jage løvene som blåste forbi. Det blåste nemmelig idag - hurra!! :-) Det synes jeg er kjempeartig :-) Masse rare ting å jakte på :-) Mamma er ikke helt like begeistret over at jeg plutselig jakter på ting da men.. Det synes jeg ikke gjør noe. Så lenge som at jeg synes det er artig, så er det greit :-)

Etter fellesdekken så gikk vi litt linførighet. Det gikk ganske bra, men mamma var ikke helt fornøyd. Jeg mistet kontakten noen ganger, men gikk no tross alt ved siden hennes hele tiden. Kan ikke skjønne hvorfor hun vil at jeg skal måtte stirre på henne hele tiden.. :-S Av og til så må jeg jo bare litt kjapt se ned på hvor jeg går og da!

Hva gjorde vi mer da? Hm.. Jo, vi prøvde oss på en "gå forran i line". Det har vi aldrig gjort før, og dessuten så slapp jeg å gå i line :-) Men det gikk greit assa - jeg sprang no bare frem dit ballen låg, og mamma sprang etter :-)

Så kjørte vi en ligg under marsj - det gikk overraskendes bra sa mamma. Overraskendes?? Vet hun ikke at jeg faktisk kan ligge??? Jeg kan jo det. Viste henne det både under ligg under marsj, samt helt frivillig under en innkalling senere.. Trur ikke helt at mamma ble like imponert over den liggen under innkallingen, fordi hun sa ikke noenting da. Bare stod der. Fikk ikke "flink jente" ens en gang!! :-S

Innkalling ja. Det eneste som mamma var trygg på at jeg kunne. Sa hun. He he.. :-) Måtte bare vise litt hvor flink jeg faktisk er på innkalling, dvs. ikke satt jeg igjen, og når jeg kom så kom jeg bare i sakte galopp. I tilegg så la jeg meg ned å ventet mens mamma stod å sku rope meg inn.. Så så flink var jeg i innkalling idag :-)

Apport prøvde vi oss og på. Jeg har jo ikke fått lov til å faktisk gjøre hele kjeden enda, siden vi baklengskjeder den på klikkerkurset, men det gikk sånn passe ok. Jeg sprang no ut å hentet den, men ville ikke helt frivillig å komme inn til siden med den. Så mamma måtte be meg om å komme på plass.. Siste gangen så gjorde jeg det no slik som det skal gjøres, og da ble mamma glad :-)

Hopp over hinder gjorde vi og. Fritt hopp. Mamma sier hopp, og jeg hopper :-) Så må jeg sitte, og så skal jeg hoppe tilbake på plass igjen. Mamma klager på at jeg hopper å skjevt, men hvis hun bare kunne ha sett litt mer på sin egen posisjon, så ser hun vel fort hvor hun egentlig sender meg tenker jeg..

Ka gjorde vi mer da? Hm.. Jo, budføring. Det gikk ganske bra, men jeg var litt trøtt, så hadde ikke akkurat den store farten. Mamma lurer litt på hvis hun skal bytte for til meg igjen. Hun synes at jeg har så lite energi siden jeg begynte på det foret jeg går på no, men er det så rart da??? Jeg får jo nesten ikke mat i det hele tatt!! Ikke rart at jeg går fort tom for energi assa... :-S

Ingen kommentarer: