søndag 11. mai 2008

Klikkerhelg :-)

I helgen har jeg og mamma vært på klikkertrening for nybegynnere :-) Jeg er jo ikke helt nybegynner da, men mamma mente at vi kunne ha stor nytte av det likevel, og jammen har vi ikke lært oss masse i løpet av helgen ja!! Mamma har for eksempel lært at når vi skal ha dragkamp, så trenger hun ikke å røske å slite slik at tennene mine kommer ut. Det er nok å bare ha en rolig å fin drakamp.. :-) Jeg synes jo for så vidt at det er greit å ha litt ordentlig drakamp med mamma jeg - det er jo det jeg er vant til! :-) Men uansett så må jeg jo si at det var den mest givende treningspasset av alle. Tenk! Et helt treningspass der vi bare lekte!! Først med leke (i mitt tilfelle da ball og kong), og etterpå med godbiter!! Mamma sku vist nok lære seg hvordan hun kunne gjøre belønningen mer attraktiv, noe jeg syntes var meget bra! Frem for flere slike treninger sier jeg bare!! :-)


Jeg og mamma leker med ball :-)

Igår så trente vi på kontakt og litt fri ved fot med vendinger. Mamma gikk kanskje ikke så aller verst, men jeg må si at hun har hatt stor fremgang i løpet av helgen! Idag så gikk hun faktisk tilnærmet normalt, og da kunne jo faktisk jeg og gå med den flotte kontakten som jeg faktisk har! Så det var gøy! :-) Mamma var veldig stolt av meg, og jeg var faktisk ganske stolt av mamma og! Tenk! Hun kunne faktisk gå rett frem uten å vingle så mye?!! Det er så mye enklere for meg når hun går ordentlig assa. MYE enklere å skjønne hva hun faktisk vil at jeg skal gjøre!! :-)

Jeg fikk også gjøre litt andre rare ting igår, slik som å gå opp og ned en gittertrapp, og ute på et gittertak. Der turtes ikke mamma å gå ut, men Gunn Anita gikk no dit, så jeg ble no bare med henne jeg:-) Man måtte passe seg litt når man satte potene, men det var overhode ikke noe problem :-) Ellers så hadde jeg litt frivillig halsing når vi egentlig sku trene kontakt (jeg syntes at det var nok kontakttrening og at vi heller kunne finne på noe mer artig..), og ellers litt forskjellig.

Idag så trente vi først fri ved foten med vendinger (og da var mamma kjempeflink!!) og så kjørte vi litt budføring mellom mamma og Gunn Anita. Det gikk gikk veldig bra helt tils jeg ble litt lei. Jeg hadde jo trent mye fri ved fot med mamma før det! Skjønner ikke folkene at jeg blir sliten liksom?!? Gjorde det ihvertfall bra en gang til på slutten (uten å surre så mye), så da fikk jeg ball og lek, og rett i bilen etterpå. Det var greit, for jeg hadde egentlig veldig lyst på pause da.. På slutten av dagen så sku vi vise litt baklengskjeding, og da på hvordan man kunne lære inn apport. Etter en hel helg med insentiv trening så var jeg rimelig sliten, så fikk egentlig ikke vist meg frem så mye. Men er det så rart da?? Jeg har jo ikke fått mat en eneste gang på hele helgen!! Holder jo på å sulte ihjel!! (Mamma sier at jeg har spist godbiter for flere ukers forbruk fremover men.. Godbiter er ikke det bare sånn ekstra godis?? Det var no det jeg trudde... Sen at de godbitene jeg har spist vist nok var masse pannekaker med bacon, x antall vaffler, fiskekaker, kjøttboller og vanlige treningsgodbiter har vel ikke noe å si..)

Alt som alt så er jeg meget fornøyd med helgen. Mamma også. Det beste er, sier mamma, at nå kan hun faktisk si at hun har trent når vi skal på trening igjen på tirsdag.. :-) Vi ligger vel litt etter i sportreningen da, men det får vi ordne på til uken. Har kun gått spor 1 gang i denne uken, og mamma hadde egentlig tenkt å gå spor 2 dager pr uke fremover til neste brukssamling.. Men men. Sånn er mamma. Hun har meget store planer, og så får vi det ikke helt til.. Alt for få timer i døgnet mener hun. For meg spiller det egentlig ikke så stor rolle. Hovedsaken for meg er at jeg får være sammen med mamma, og være med på alle de rare greiiene hun gjør. Enten det er å gå tur sammen med bestevenninnene mine, trene lydighet, gå spor eller dra på ridetur med Charlie :-)

Ingen kommentarer: