søndag 25. mai 2008

Dagen idag :-)

Idag har mamma veid meg. Eller. Mamma sa til pappa at han måtte veie meg, for hun klarer ikke å bære meg. Så pappa lyftet meg opp og så ble jeg veid. 32 kg veier jeg. Intet mer og intet mindre.. Fortsatt. Enda mamma slanker meg hele tiden :-( Gunn-Anita mener at jeg bør gå noen kilo men uansett hvor lite mat jeg får, så går jeg likevel ikke ned noe. Blir kun sløv siden jeg ikke har noen energi.. Så mamma lurer litt på hvis hun gidder noe mer. Jeg går jo ikke ned noe uansett.. Har veid 32 kg nå siden jeg var 1 år, og holder meg der. Så sånn sett så har jeg jo kanskje blitt tynnere da - når jeg var 1 år så var jeg sikkert mer uferdig og kanskje litt feitere - men lettere blir jeg ikke :-)

Senere idag tok mamma masse bilder når vi var ute på tur :-)
Først litt søk etter ball, som for øvrig mamma hadde kastet avgårde uten at jeg såg det!! Hmfr!! Her springer jeg langt forran mamma og pappa og aner fred og ingen fare, plutselig roper mamma og jeg må ut å søke! Og visste jeg hva jeg sku søke etter?!!? Neida. Hun peker bare retningen og sier søk. Enda godt at jeg har nese slik at jeg fann ballen tilslutt likevel!! :-)






Her begynner jeg å nærme meg ballen. Legg merke til høy haleføring og oppløftede ører :-) Jeg kjente lukten, så viste at noe var her i nærheten..


...og vips så fann jeg ballen min bare en meter unna!! :-)

Etter å ha gått halve runden vår på A10 så kommer man frem til en plass der man må skrive seg inn i en bok. Det er en trimkasse der, så mamma skriver oss inn der hver gang vi går forbi. Det burde jo bli noen ganger i løpet av sommeren :-) Ikke for at vi går på A10 så ofte for tiden. Nå går vi jo i grunn mye på andre siden av Spånga - der vi kanskje skal få område til klubben. Jeg liker meg der, for jeg kan både bade i elven og spise masse bein :-) Men men. Tilbake til turen. Rett før trimkassen så er det et tre som har veltet, og mamma har prøvd å få meg til å hoppe opp på det for å så balansere/klatre oppover. Jeg har ikke helt skjønt at det var det mamma har prøvd på tidligere - jeg har jo bare hoppet over det frem og tilbake hvor mange ganger som helst - men idag så hoppet jeg no bare opp og balanserte på det, og gjett om mamma ble glad da?! Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke har sagt det tidligere at det var det jeg sku gjøre da men.. :-S

Etter trimkassen så er det en nedoverbakke. Mamma bruker å stå der og kaste ballen ned, slik at jeg må springe ned og opp med den en stund. Det er slitsomt, men gøy! :-)




Tilslutt så kommer vi no frem til badeplassen min. Jeg bruker å bade her hver gang vi går tur på A10, så snart som isen har sprukket opp :-) Og det gjør den tidlig her, siden det er litt strømt. Pappa kastet ball/pinne til meg, og mamma passet på å ta bilder :-)


Er jeg ikke pen?! Mamma mener no det.. :-)


Jeg står å lurer på hva mamma egentlig gjør der borte på andre siden..


Det er ikke en bjørn, det er bare meg som hopper ut i vannet :-)




Plask!!


Et par ganger så måtte jeg bare svømme over på andre siden til mamma med ballen.. Kunne jo hende at hun og ville være med å leke, og ikke bare sitte der med den rare dingsen i trynet :-)

Det har vært en deilig tur. Gøy når både mamma og pappa er med å går tur!! :-) Deilig vær var det også - varmt ute, men ikke noe sol. Helt perfekt spørr du meg!! :-)

1 kommentar:

Iris sa...

De badebildene var flotte!