søndag 4. mai 2008

Dagens tristmelding..

.. eller egentlig gårdagens da men..
Igår ringte mammaen til mamma og sa at Ronja hadde dødt.
Ronja er (eller var..) en Engelsk Springer Spaniel som bodde hos David, broren til mamma. Hun ble 14 år gammel og hadde dødt ute på gården til huset demmers :-(
Veldig trist, men ventet siden hun faktisk begynte å bli noen år.. Ronja var en kjempefin hund, og jeg hadde veldig respekt for henne. Hun likte ikke at man raset inne, men ute så prøvde hun av og til å invitere til lek enda så gammel å stiv hun var. Dessuten så var hun helt døv, og nesten blind. Men veldig fin, og jeg husker første julen sammen med henne da jeg var valp. Prøvde å leke litt med henne inne (jeg viste jo ikke da at det ikke var lov..), men hun sa fort ifra at man ikke oppfører seg slik innendørs, så resten av julen gikk jeg så pent å pyntelig atte. Det beste syntes jeg var når jeg fikk ligge sammen med henne under sofabordet.. Greit at hun ble litt sint på meg, men langsint var hun definitivt ikke, og bare jeg oppførte meg så fikk jeg være sammen med henne så mye jeg ville :-)

Synes litt synd i Kalle (han er også en Springer Spaniel som bor sammen med David, Karin og demmers sønn Kevin) siden han nå helt plutselig er blitt alene. Men jeg skal vel trøste han litt neste gang jeg kommer til Sverige. Jeg og han bruker nemmelig ha det veldig artig sammen og leke i timesvis! :-)

Ingen kommentarer: