tirsdag 6. mai 2008

Klikkertrening og budføring

Idag har jeg og mamma vært på klikkertrening :-)
Det er gøy med klikkertrening for man får masse godteri. Og så må man tenke litt selv. Noen ganger er det ikke så lett å vite hva mamma vil at jeg skal gjøre, så da prøver jeg bare litt av hvert. Men det blir som regel bra til slutt likevel :-)

Idag på klikkerkurset så ville mamma at vi sku prøve oss på litt budføring siden jeg tross alt må lære meg det hvis jeg skal konkurrere i bruks. Så mamma og Gunn Anita (treneren) stod no bare forran hverandre og så måtte jeg gå mellom de. Var egentlig veldig gøy siden jeg fikk godbiter hos begge to :-) Dobbelt sett med godis! Ikke ille!! :-) Jeg var veldig flink og skjønte fort hva det var jeg sku gjøre for å få godbitene. Det var bare å gå fra mamma til Gunn Anita, sette seg breved Gunn Anita, få godteri og så gå tilbake til mamma igjen før å få mer godteri når jeg satte meg ved siden av henne. Mamma sier at vi skal trene litt slik først, så skal vi snart begynne å legge til kommandoen "gi bud". Jeg vet ikke hva "gi bud" betyr, men jeg skjønner at når mamma peker på den andre personen så skal jeg gå til den. Det skjønte jeg ganske kjappt. Jeg er ganske glup når jeg vil assa!! :-) Mamma var kjempestolt over meg! :-)

Vi trente også litt fri ved fot, litt stå under baklengs marsj, tannvisning og kanskje noe mer. Husker ikke helt. I helgen så er det klikkerkurs så da skal vi trene masse!! :-) Det blir gøy. Jeg gleder meg! :-)

Ingen kommentarer: