mandag 29. desember 2008

O'jul med din glede

Idag kom vi hjem fra julefeiring i Sverige :-) Jeg liker å være i Sverige. Ihvertfall når vi er i "stugan" som mamma kaller det. Der kan jeg springe omkring løs hele dagen hvis jeg vil :-) Men jeg vil mest det om sommeren - ikke så mye nå om vinteren. Nå er jeg bare ute en stund, før jeg må inn å sjekke hva de andre holder på med. Dvs hvis ikke Kalle er der da - for da kan jeg være ute hvor lenge som helst! :-)

Jeg med min vakre røde sløyfe som jeg hadde på julaften :-)

Kalle er kjæresten min. Han er en eng. springer spaniel som eies av mammas bror David. Kalle er kjempepen! Jeg liker han assa.. :-) Han var heldigvis i stugan han og nå i jula, sammen med sin nye storebror (Levis, en golden retriever på 11 år. Han er ikke så leken av seg.. :-S). Vi var 5 hunder der, for mammas syster har også fått seg en valp (en strihåret vorsther selvfølgelig) som heter Tolstoy. Han var ganske søt, men Selma var nok den som likte han best trur jeg. De lekte masse :-)

Selma og Tolstoy leker

Selma har forreste hatt det litt tungt nå i jula. Hadde jo 3 nye hunder som hun sku prøve å kontrollere hele tiden.. Spesielt Kalle da. Jeg trur i grunn bare at hun var sjalu fordi at Kalle liker meg mye bedre enn han liker henne. Levis orket ikke å bry seg så mye med styret til Selma, mens Tolstoy fikk lære seg litt om hvor fort det går når en bulldog synes at ting er kjempeartige tils at det er totalt nok.. Selma er litt rar til tider men men..

Levis, golden retriever på 11 år

I går låg vi på hotell. Vi sku egentlig kjøre hele veien hjem, men så var fjellet stengt, så da måtte vi ligge på hotell :-) Heldigvis så kom vi oss over idag da. Jeg er jo vant å ligge på hotell sånn sett, men synes at det er litt styr.. Liker meg best hjemme jeg :-) Jeg fikk ligge sammen med Maja og Benjamin, slik at de sku føle seg trygge. Godt det, for jeg låg i senga hele natta! :-) he he.. men ikke si det til mamma da, for vi får egentlig ikke ligge i senga når vi er på hotell sier mamma. Men det mamma ikke vet, lider hun ikke av :-)

Imorra er det klikkerkurs igjen - vi har ikke trent noenting i jula. Jo, 2 korte pass med avstandskommandering, men that's it! :-) Jeg var jo ikke helt frisk før vi dro til Sverige, og når vi vel kom dit så var jeg vel sånn sett frisk nok, men da hadde vi ikke tid til noe trening. Da var det bare latmansliv, godmat og masse lek og kos :-) Får vel se hvordan det går i morra da, skal prøve å være grei med mamma tross at det fortsatt er juleferie! :-)

Ingen kommentarer: