søndag 5. oktober 2008

Spor er gøy! :-)

Mamma er litt dårlig å skrive hva vi gjør for tiden, så kanskje på tide med en liten oppdatering? :-)

Forrige helg så var pappa og Selma på agilitykurs. Jeg fikk og være med litt å trene, når Selma ble litt lei.. Og siden Selma ikke liker regn og det høljet ned hele søndagen, så fikk jeg trene masse da :-) Begynte med brukstening jeg og mamma. Først et 500m spor, masse vinkler, over veier, skifte av underlag og 7 pinner. Jeg sporet veldig bra og plukket hver eneste en! :-) Mamma var veldig stolt, og det var jubel hver eneste gang jeg plukket pinne! Tenk! Så mye ståhoj og hurra og godbitter og lek, bare fordi man plukker opp en liten pinne?! Skal jammen følge godt med videre jeg på de andre sporene, slik at jeg ikke går over noen..

Etter sporet så kjørte vi et feltsøk med 5 dummyer. Og så trente vi litt dirigering på rett veiog helt til slutt litt vannapport!:-) Jeg elsker vannapport!! :-) Var jo allerede søkkvåt av alt regn, men bade? Javisst! :-) Så etter 3 timer i skogen sammen med mamma og noen fler bruksfolk, så fikk jeg da entre agilitybanen sammen med pappa :-) Like blid og fornøyd var jeg, men sov ganske godt på kvelden etter en full dags arbeid.. :-)

Idag er det søndag igjen, og søndager er brukstrening, så da har vi vært ute i skogen igjen :-) Stian hadde lagt ut spor til meg før vi kom, så vi lot det bare ligge en stund, før jeg fikk gå. 7 pinner, hvor den 1 kom kjempekjapt, jeg markerte den veldig bra (hele jeg logret jo :-)), men glemte å plukke den opp så gikk videre på neste. Plukket resterende 6 pinner uten problem. Kjempeartig!! :-) Etter de andre hadde gått sine spor, så kjørte vi et feltsøk med 6 gjenstander. Det var ganske vanskelig synes jeg. Vinden blåste godt alle veier, og mamma syntes at jeg søkte ganske uryddig fra etter hva jeg bruker.. :-S Og kanskje jeg gjorde det, men det var ikke så enkelt idag med feltsøk som det såg ut assa :-( Men jeg fann no etterhvert alle 6 gjenstander, med litt hjelp på den ene.. :-)

Ingen kommentarer: