søndag 6. juli 2008

Treningssamling med NBF-rekruttene :-)

Denne uken har jeg vært i Narvik på treningssamling med rekruttene :-)
Jeg er jo bruksrekrutt i år, og da skal vi ha en ukessamling + 3 helgesamlinger.
Veldig artig! Denne uken har vi brukt 2 dager på rundering og resterende på spor. Jeg har aldrig rundert tidligere, og mamma var meget skeptisk på hvis jeg kom til å få det til. Skjønner ikke hvorfor.. jeg er jo tross alt Fanny - en labrador i særklasse!! :-) Fann folkene kjempelett jeg!! :-)


Hele rekruttlaget. Lengst bak instruktørene Leif Arne og Viggo.
Lengst frem Anne Lize og Bamse, Trine Lise og Whoppi, Mamma og jeg samt Eva-Liz og Loke.


Viggo og Varg skal vise rundering..


Bamse er en hvit gjeterhund, og han har opprykk til klasse C. Her trener de budføring med skudd - Bamse kikker hva som skjer, men springer pent videre til hjelpeføreren. Flink gutt! :-)


Her er Bamse og hans eier Anne Lize snart klare for å trene lydighet. Bamse har dog funnet seg en flekk som han bare mååååå snuse på først... :-)



Litt lek må til! :-) Viggo og pene Loke in action.


Nesten hele gjengen er samlet og venter på at sporene skal få ligge litt, slik at vi etterpå skal ut å gå. Fra venstre Anne Lize, Eva-Liz, Viggo, Inga Lill og Leif Arne.


Her ligger jeg oppe på fjellet og venter på at sporet skal bli gammelt nok slik at jeg får gå det. Jeg hadde selvfølgelig masse skygge å ligge i og, men av og til så er det no godt å ligge ute i solen. Spesielt her, siden det var litt vind :-)


Her får Nico på seg selen før han skal ut å gå sitt spor. Nico er en stor og deilig dobermann. Han er ikke på rekruttlaget, men trente sammen med oss hele uken likevel. De var nemmelig egentlig påmeldt Sulis, men siden det ble avlyst, så fikk de heller være med oss istedet :-)




Her har Nico funnet sluttpinnen og får skryt av sin eier Inga Lill. Instruktør Leif Arne ser på :-)

1 kommentar:

Linda Johansson sa...

Hei!
Jeg såg din blogg og tenkte at du kanskje kunne sette meg i kontakt med Bamse og hans eiere? Vi driver å oppretter en raseklubb for hvit gjeterhund, å det hadde vært hyggelig å få kontakt med så mange som mulig!
http://raseklubb-hvitgjeterhund.blogspot.com

MVH
Linda