søndag 4. november 2007

Rallylydighet!

Mamma drar meg med på masse rart.. I helgen så har vi vært på kurs i Rally-lydighet! :-) Det var egentlig veldig gøy :-) Er mye som skjer hele tiden, slik at man må virkelig følge med :-) Man fåe mye godteri, og mamma får lov til å snakke mye mer enn i vanlig lydighet, slik at det passet egentlig oss veldig godt :-) Man får fortsatt ikke leke med de andre hundene, og det er jo litt kjipt da men..

Jeg er kjempeflink. Jeg kunne jo nesten alle moment fra før av, slik at det var i grunn ikke noe problem. Det eneste som jeg ikke kan, var å sitte forran. Det synes jeg er litt rart. Mamma bruker jo hele tiden si at jeg skal sitte ved siden, og plutselig så skal jeg sitte forran henne istedet?? Bestem deg kvinnfolk sier no jeg.. :-) Men det gikk greit da - vi må bare bli enige i hvilken kommando hun skal bruke når jeg faktisk skal sitte forran, så skal jeg vel fort lære meg det tenker jeg :-) En annen ting som jeg og syntes var litt rart, var når jeg sku komme på plass. Da bruker jeg jo bestandig rygge inn til venstre, men nå sku jeg plutselig av og til gå til høyre?!? Hm.. Ja ja. Jeg gikk no bare etter godbiten, så gikk no det helt fint egentlig :-) Mamma sa at det hette "gå rundt", så jeg får vel bare prøve å huske det da... Regner med at jeg får trent litt på dette i de nærmeste tiden, så skal vi vel se at vi får det til det og :-) Til sommeren så er det konkurranse, og mamma sier at vi kanskje skal være med. Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal det - mamma blir så rar når det er konkurranser! Jeg prøver å slappe av, og demper henne litt med å snuse å styre men det hjelper ikke.. Ja ja. Det er jo enda en stund til sommeren, slik at det skal vel gå fint :-)

Ingen kommentarer: