lørdag 24. november 2007

Jeg og pappa har og vært på rally-kurs!

Jeg syntes at det var så artig med rallylydighet, at jeg likeså dro med meg pappa og på kurs jeg! :-) Det var bare en innføring da, og bare over en dag, men pappa var flink og jeg klarte å lære han masse :-) Pappa er jammen ikke dum assa.. :-) Kanskje ikke helt stødig med godbitene som han mistet over alt, men heldigvis så er jeg flink til å plukke opp etter han, slik at det gikk bra det med. Kanskje litt forstyrrende for de andre hundene, siden det ble kjøttkakelukt over alt men.. Jeg hadde jo spist de opp da, så de hadde jo ikke trengt å leite etter de de med..

Her på første bildet så holder jeg på å vise pappa hva vi skal gjøre. Vi går rett bort til skiltet (man må være innen en radius av 0,5m), og så leser han bare der hva som står, og sier hva jeg skal gjøre, så gjør jeg det.

Veldig viktig å ha god kontakt når man går. Se hvor flink pappa er til å se på meg!

Her går vi et hinder som kalles for spiral. Da skal man gå rundt konene. Jeg passer på at pappa har god kontakt med meg, og at han følger meg fint på yttersiden. Pappa var kjempeflink! Jeg var jo for så vidt ikke så ille jeg heller da, men jeg har jo gjort dette før :-) Det er veldig artig å trene med pappa for han gjør så mange rare ting, slik som å strø godbiter rundt omkring seg når han egentlig ikke mener det.. Eller plutselig kaster seg på bakken! Det var kjempegøy! Svisj så låg pappa på bakken slik at jeg kunne leke med han! Til de andre så sa han at det var glatt, og at det var derfor han datt, men jeg vet at det var fordi at han hadde så lyst til å leke litt med meg jeg, så jeg heiv meg no bare inn i leken i en gang :-) Gøy å ha med pappa på trening ja!! :-)

Ingen kommentarer: