torsdag 28. juni 2007

Gjesp..

Nå er det kveld. Trur egentlig at det er dags at gå å legge seg, men Benjamin og Maja har stengt døren til soverommet.. Kjipinger. De påstår at jeg er alt for våt for å få sove i sengen i natt?!! Det er det verste jeg har hørt. Fnys!! Har jo bare badet litt når vi var å gikk kveldstur jo...
Jeg var hos vetrinæren ja. Det gikk bra, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal måtte sitte oppe på bordet.. Jeg blir litt stresset av det. Mamma sier jo at man ikke får lov til å være oppe på bordene! Jeg har jo nemmelig prøvd en gang - stod en skål med potetgull på bordet, så jeg hoppet no like så godt opp og spiste det opp.. Men jeg fikk veldig vondt i magen og måtte vekke mamma senere på natten. Måtte jo ut på do! Hun skjønte ikke helt hva det var som luktet fra munnen min før dagen etter. He he.. En diger skål med sourcream-potetgull gir litt rar ånde ja :)
Verinæren ja. Hun var egentlig veldig grei. Jeg fikk så mye godteri at hun måtte åpne en til pose :) Og det var akkurat sånne som jeg liker så godt! Leversmak. Mmmm.. Og alt det bare for at jeg satt litt stille på bordet mens hun sjekket ørene :) Ja ja. Klager ikke assa. Mere mat til meg! :) Hadde forresten ikke helt ørebetennelse enda. Var litt rød bare.. Men mamma fikk medicin likevel som hun skal ha i øret mitt i en uke eller 2. Godteri hver dag i 2 uker - awright!! :)
Mamma påstår at jeg røyter mye for tiden - jeg gjør egentlig det. Kanskje litt mer enn vanlig.. Jeg har egentlig røytet bort vinterpelsen min, men jeg har vært på et slags hundefengsel (skjønner ikke helt hva jeg har gjort for å fortjene det da men..) i noen dager (faktisk 4 dager!! Skrekk og gru..) og jeg synes at det var kjempeekkelt. Kom hjem derfra i går kveld. Det var jammen godt at de endelig kom å hentet meg da!! Trudde minst at jeg sku måtte sitte der resten av livet.. Men jeg var så glad over å se de at jeg ikke gadd å spille sur eller fornermet ens en gang. Så vild er det lenge siden de har sett meg ja :) Uansett. Vetrinæren trudde kanskje at det kan være stress-røyting. Mamma og. For jeg røytet ikke noe før jeg dro, og nå raaaaser det av. Jeg var ganske stresset når jeg var der ja... Men mamma har lovet at jeg aldrig skal måtte dra dit igjen - heldigvis!! Var faktisk veldig grusomt å være der - fikk hverken tisse eller bæsje på 1 døgn! Det var for så vidt en dør slik at man kunne gå ut når man ville, men hva hjelper det når de har gulv også der?!! Mamma sier at det var asfalt, men jeg kan jo ikke tisse eller bæsje på asfalt heller... :-S Det andre døgnet så bare måtte jeg bæsje inne. Jeg klarte ikke å holde meg lenger. Heldigvis så fikk jeg flytte til en annen hundegård etter det, der det var gress ute. Phu..
Hm. Vetrinæren ja. Pga jeg røyter masse så fikk jeg en B-vitamin sprøyte. Det gjorde meg ingenting - fikk enda flere godterier så merket ikke av det ens en gang :) Vi får vel se hvis det hjelper. Vetrinæren sjekket også analkjertlene mine. Dvs at hun puttet en finger opp i rompa mi.. Æsj. Prøvde å sette meg da og, men det fikk jeg plutselig ikke lov til. Men mamma sa at jeg var kjempeflink å stå, så da gjorde jeg no bare det :) Skjønner ikke helt hvorfor de måtte sjekke de da - alt fungerer jo helt fint! De kunde bare ha spurt meg i en gang assa, så hadde jeg jo kunne sagt det.. Folk assa! Skjønner meg ikke helt på de alle ganger - de gjør så mye rare ting! Men mamma sa at jeg slikket meg unaturlig mye bak rompa, og siden jeg tydeligvis var litt rød og hoven, så fann de ut at de måtte sjekke analkjertlene.. ja ja. Blir ormekur på meg istedet siden det ikke var noe spesielt der :) Fikk første omgang i kveld - 3 tabletter innrullet i hver sin ostskive :) he he.. Mamma kunne jo bare ha gitt meg tablettene så hadde jeg spist de - de er sikkert kjempegode uten ost og :) Men jeg trur at hun har litt dårlig samvittighet fordi hun puttet meg i hundefengsel, så.. Og jeg er kjempeglad i ost assa!! :)
Men nå skal vi gå å sove. Skriver helt sikkert mer i morgen :) Da skal vi dra å trene noe som heter Agility - har aldrig prøvd det før jeg, men det høres kjempeartig ut :) Nattinatt! :)

Ingen kommentarer: