fredag 29. juni 2007

Agility er gøy!

Har vært på min første agilitytrening idag. Det var kjempeartig!! Fikk lov til å springe kjempefort! Jo fortere, jo bedre faktisk! Fikk masse godteri bare for å hoppe over noen få hinder. Mamma springer derimot ikke like fort som jeg, så av og til så måtte jeg vente litt på henne. Men i stort sett så sprang jeg bare ifra henne - som et lyn for jeg over hindrene, rett til godteskåla! De har nemmelig godteskål på agilitytreninger. Bra va?! Og siden mamma ikke liker frolic uansett, så spiste jeg no bare opp alt jeg. Hver gang! :)
Fikk og prøve noe som de kaller pølsa. Jeg ble litt skuffet, for jeg trudde jo at jeg sku få pølse jeg da, men den gikk overhode ikke å spise. Det var egentlig som et stort rør, og hvis jeg bare sprang igjennom den, så fikk jeg masse godteri og ros når jeg kom ut på andre siden :) Så gjett om jeg sprang?! For som en virvelvind gjennom den jeg. Latterlig enkelt egentlig! :)
Vi trente også start. Det går ut på at mamma måtte lære seg å si "Jaa!" akkurat når jeg sprang avgårde. Og akkurat når mamma sa "Jaa!" så sku da den mannen kaste en boll som jeg sku springe ikapp. Mannen var egentlig veldig flink, tross at mamma prøvde å forvirre han med å si "1-2-kast!" osv istedet for "1-2-3-jaa!" som hun egentlig sku si. Heldigvis så skjønte de fort tegningen når jeg sprang avgårde, så etter noen øvelser så klarte de seg relativt bra :)
Nei, nå må jeg komme meg i seng. I morgen så har vi en lang kjøretur forran oss. Vi skal jo nemmelig på kurs i Sulitjelma mamma og jeg :) Det blir gøy! De skal lære mamma hvordan hun skal gå etter meg når jeg sporer og finner ting i skogen. Det går nok bra trur jeg. Tross at mamma ikke er den skarpeste kniven i skuffen, så skal hun jo tross alt bare følge etter meg da.. Det er jo jeg som må gjøre hele arbeidet egenlig.. Men men. Blir veldig deilig å ha mamma helt for meg selv i en hel uke! Bare synd at man ikke får ligge i sengen der borte. Når jeg er alene hjemme med mamma så bruker hun nemmelig la meg ligge i sengen med henne.. Det får jeg ikke lov til når pappa er der, men jeg bruker av og til klare å snike meg opp slik at han nesten ikke merker noe.. :) Kanskje jeg skal prøve meg nå i natt.. hm... Godnatt, så snakkes vi i morgen :) Håper at det er noen kjekke gutter på det kurset... Zzzz....

Ingen kommentarer: