onsdag 23. januar 2008

Vi har begynt på klikkerkurs! :-)

Mamma har funnet ut at vi skal gå klikkerkurs for å ta apellmerket. Sånn at vi får inn øvelsene bedre.. Jeg kan jo de, men langt ifra med 10p som resultat for å si det sånn :-) Sier no mamma i hvertfall..

Det var egentlig kjempegøy på treningen. Mamma ble kjempeinspirert, og nå skal det liksom bli skikkelig trening her i gården! Akkurat som om at hun ikke har sagt det før... :-S Jeg var egentlig veldig sløv, men gjorde no slik som mamma sa i det fleste tilfeller (linførighet var jo da helt elendig sier mamma.. Skjønner ikke hva hun snakker om.. Jeg hadde jo bare lyst til å snuse litt.. Kan jeg ikke det da? Dro jo ikke henne avgårde eller noe sånt akkurat..). Jeg føler meg litt rar for tiden. Mamma trur at det er pga jeg kommer å få løpetid snart - skal visst ha det nå i februar mener hun.. Jeg vet ikke helt, men kanskje det er noe i det :-)

Nå har vi no ihvertfall fått noen nye øvelser som vi skal begynne med. Feks en ny måte å lære inn linførighet/fri ved fot på. Og litt tips om hvordan jeg skal lære meg å bli liggende mens mamma kommer opp ved siden etter plassligging osv. Jeg har nemmelig en tendens å sette meg opp i en gang mamma kommer opp ved siden.. Hva så? Jeg trudde jo liksom at jeg sku sitte ved siden hennes jeg?!? Men tydeligvis ikke..

Gleder meg til neste gang :-)
Det er lenge tils dess - er ikke før den 10 febr, men det er vel kanskje like så bra. Vi trenger vel litt tid å øve på siden mamma bare er borte hele tiden :-) Imorra er det hundetrening her i Bardu, og da blir det kontakt/fokus trening på meg og mamma sier hun. Siden det er det vi egentlig sliter mest med. Ihvertfall med lenger fokus enn 3 sek :-)

1 kommentar:

Iris sa...

Det var arti å treffe dåkker :)
Haha, se... Æ snoka litt rundt å plutselig fant æ bloggen dåkkers. Trur æ må bli spion :P

Egentlig snoka æ før å prøve å finne epost-adressen din. Eller nåkka. Før å vite om/når du registrere dæ på terrierprat :) Sånn at æ kan slippe dæ inn i syklubb-rommet :D
/Iris