mandag 7. januar 2008

Dagens trening :-)

Mamma har vært på kurs i helgen (hun holder på å ta hundeinstruktørskurs..), og før det så var hun i Oslo på jobb, så jeg har vært alene med pappa i mange dager. Gjett om jeg var glad når hun kom hjem eller hva!?! Ikke for det. Jeg er glad i pappa assa. Men jeg ble jo bare sååå glad når mamma endelig kom hjem igjen!! :-) Kunne jo tru at hun hadde flyttet ifra oss så lenge som hun var borte.. Hun var jo tross alt borte i flere dager!!

Idag har vi vært å trent. 2 ganger faktisk!
Først så trente jeg og mamma sammen med Fia og hennes mamma Ann-Kristin, ca 30 min kanskje. Litt tannvisning, sitt og bli, felles dekk og noe linføringhet. Så kjørte mamma hjem Benjamin (han var på handballtrening mens vi trente utenfor Barduhallen på parkeringsplassen) og hentet pappa istedet. Nå sku vi gå igjennom hele lydnadsklass 1. Mamma sier at vi er nødt til å begynne å konkurrere snart hvis hun skal få instruktørbeviset. Så nå er det full trening! Enkeltdekk (jeg var jo alene nå da) gikk kjempefint. Inkalling også. Linførigheten/fri ved fot gikk egentlig dårlig sier mamma (jeg synes jeg var flink jeg), slik at jeg må skjerpe meg der. Tannvisning gikk jo greit (var jo bare pappa som sku se på tennene da..). Dekk fra holt går fint. Hopp over hinder gjør jeg kjempelett, men mamma går jo så sakte slik at jeg kommer litt langt forran henne så vi må øve mer.. Og så ble mamma kjempeimponert over stå under marsj!! Den har jeg jo ikke kunna da, men idag så bråstoppet jeg i en gang og var kjempeflink :-) Vi øvde også på plassligging der mamma sprang, hoppet, rullet, kastet ballen, rullet den forran meg osv for å lage litt forstyrrelser. Det gikk nesten bra hver gang, men et par ganger måtte jeg jo bare reise meg for å se hvis jeg fikk lov til å komme. Hun så jo så artig ut der hun holdt på! :-)

Jeg er ganske sliten ikveld da. Fikk jo leke masse med ball, og mamma trene litt innkalling med stå og, siden jeg plutselig funnet ut hva ordet stå betyr :-) Det gikk også kjempebra - bråstoppet jeg og vips så kom en ball flygende! :-) Imorra blir det ikke noen trening da, siden mamma og Benjamin skal på handballskamp, men onsdag skal vi trene igjen. Vi skal trene ihvertfall 30 min pr idag nå fremover sier mamma, slik at jeg blir kjempeflink. Akkurat som om at jeg ikke er kjempeflink allerede?!!? Hmfr!!

Ingen kommentarer: